tisdag, januari 09, 2018

Kultur och nöje i Kronoberg 2017 och 2018

1. Årets konsert, scen, konst eller bok i Kronoberg
Andra upplagan av Rockin´ Jamboree på Tyrolen drabbades av sommarvädret. Men Honeyboy Slim & The Bad Habits, som avslutade fredagen, ger aldrig mindre än 102,7 procent, oavsett förutsättningar. Jag dansade mig svettig och skrek mig hes. Så ska det vara. Inga säkerhetsbälten på konsert. 

2. Årets kronobergare
Den lågmälda eufori som infinner sig av en riktigt bra bok är en av vardagens bästa fyrverkerier. Och det är gratis. Årets kronobergare är därför alla våra bibliotikarier som ger tips och råd – kanske om en ny favoritförfattare. Och att kunna stava Houellebecq, bara en sån sak.

3. Att se fram emot 2018
Iron Maiden spelar på Sweden Rock Festival. Wilmer X återuppstår. Det enda som saknas är väl att Gillian Welch hittar hit. Men allra mest ser jag fram mot de där låtarna av de där artisterna jag inte hört talas om än. De som kommer från ingenstans och får det att börja rycka i benen. Hallelujah och god jul!
Läs mer om liknande:
Publicerades ursprungligen i Smålandsposten.
Ps. Så här i efterhand kan det sägas att jag böjde lite på Kronobergs gränser i punkt tre...

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida