tisdag, januari 13, 2015

Alldeles nyss fick jag nästan paket

 
Posten var just här med ett paket, eller i alla fall nästan. Brevbäraren orkade tydligen inte gå tre trappor. Budet var bara inne innanför dörren och vände. Den officiella ursäkten är att ytterdörren var låst, vilket den inte är så här dags, och att brevbäraren inte hade koden. Det sistnämnda verkar förresten rimligt - det finns ingen kod.
Lite snopet är det att se brevbäraren genom fönstret, se lådan och sedan se samma brevbärare köra iväg igen med samma paket.
Jag är hemma! Jag väntar på dig! Att jag inte bor på markplan är inget personligt mot dig. 
Kjam kjam
PS I appen står det förresten inte bara att dörren var låst. Dessutom ska jag ha fått en lapp. Det har jag inte fått. Men noll rätt av två är bättre än noll av tre.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida