söndag, december 04, 2011

I vilket jag inte orkar läsa ett helt ord ordentligt


Sort Sol är ett danskt skrammelrock´n´roll-band som kan ses som något av våra södra grannars svar på Wilmer X. De har inte gjort någon ny skiva på tio år, men tidigare i år återförenades de för några spelningar med i alla fall två originalmedlemmar (Sort Sol, inte Wilmer X). För några veckor sedan läste jag att de skulle komma till staden som aldrig vaknar . Just nu lanserar den sig som Europas grönaste stad efter att den förra satsningen som minirondell-staden konstigt nog inte fungerade som turistattraktion.

Men. Sort Sol skulle komma hit och spela. Glad i hågen kontaktade jag chefen på den lokala tidningen och meddelade att det där vill jag skriva om.

I fredags kollade jag lite mer noggrant när konserten skulle börja. Då läste jag också lite där det tidigare stått mer info kommer. Svensk reggae? Vid en närmare titt var det Syster Sol som skulle stå på scenen.

Sort Sol, Syster Sol.

Men men. Konserten var bra. Däremot kände jag att den danska skrammelrocken lyste med sin frånvaro. Inte för att jag har något emot baktakt och fet bas. Men lite snopet var det kanske.

Läs mer om livekonserter och sånt i en radda länkar som inte har något med varken Sort Sol eller Syster Sol att göra:

Hoven Droven rockar med fiol

Korrö Folkmusikfestival 2011

OK Orchestra bjuder på gränslös musik

Musikglädje: Esbjörn Hazelius och Navarra

Esbjörn Hazelius sätt att spela gitarr påminner mig Paul Simon

Jan Johansson och svensk jazz

Gillian Welch har rötter i amerikansk folkmusik

Emmylou Harris har också rötter i amerikansk folkmusik


Mavis Staples har spretiga rötter

Regina Spektor har också spretiga rötter


Både Esbjörn Hazelius och Navarra har spelat på Korröfestivalen

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida