tisdag, augusti 25, 2009

Pulp i Pop

http://www.radio2xs.com/pix/artists/pulp.jpg

I min numera nästan kompletta samling av den legendariska svenska musiktidningen Pop har jag ikväll hittat en artikel där de fd Pulp-medlemmarna Jarvis Cocker och Candida Doyle ännu inte var fd medlemmar av Pulp. I #16 lyssnar de på svenska skivor och detta är vad de tyckte om E-Type och hans genombrottshit Set The World On Fire (den där han sjunger coming up, coming up).
Candida. Rave...
Jarvis. Det här får mig att tänka på när vi kom hit i går kväll. Vi var hungriga och ville gå ut och äta, och då gick vi till det där Café Opera-stället eftersom någon sa att det var det enda som var öppet. Det var avskyvärt. Lokalen var full av femtioåriga affärsmän som dansade till sån här musik.
Candida. Och som de dansade...
Jarvis. ...samtidigt som de försökte ragga upp unga flickor. Vi hade precis kommit från planet, vi var trötta och det var verkligen en märklig sak att sitta och titta på.
Candida. Det var den sortens ställe jag minst av allt ville gå till. Det var inget fel på flickorna, de var ganska söta, men männen var horribla.
Jarvis. Vad gäller den här musiken så är det som att stå mitt i Euro House Center. Jag uppfattar den inte som så extremt irriterande, men den håller sig till en formel som börjar kännas väldigt uttjatad. Det finns definitivt musik av den här sorten som är mycket bättre. Jag vet att det inte riktigt är samma sak, men jag föredrar till exempel Ace Of Base framför det här.
Pulp ligger på is, men Jarvis Cocker är aktuell med sitt andra soloalbum Further Complications som tyvärr inte är lika bra som det första som kort och gott hette Jarvis.

Fler citat från Pop kan dyka upp i framtiden.

Läs om Nick Lowe i det förra Pop-citatet.

Besök Jarvis Cockers hemsida.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida