måndag, juni 22, 2009

Gamla blandband, del 5

Idag har jag gjort ett blandbands-fynd i min gamla fina kassettsamling. 2000-01-12 och 14 står det på fodralet. Det tog alltså två dagar att fylla de 90 minuterna. Jag har absolut inget minne från inspelningen, men jag jobbade i skivaffär. Det här måste vara bra!

A:
Bobby Womack - Across 110th Street
Daft Punk - Da Funk
Red Rat - Count
The Beatles - Ob-la-di, Ob-la-da (Anthology 3-version)
Pet Shop Boys - New York City Boy
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
Donny Hathaway - In The Ghetto
The Rolling Stones - Saint Of Me
Sam Cooke - Wonderful World
Sonic Youth - Sunday
Elvis Costello & The Attractions - (I Don´t Want To Go To) Chelsea

B:
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Jimi Hendrix - Highway Chile
The Kinks - Waterloo Sunset
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Goofy - I Don´t Give A Damn
The Soundtrack Of Our Lives - Blow My Cool
Neil Young - The Loner
James Brown - I Got You (I Feel Good)
The Four Tops - Baby I Need Your Loving
The Meters - Cissy Strut
The Doors - Break On Through (To the Other Side)
R.E.M. - Lotus
Terrance & Phillip - Uncle Fucka
Terrance & Phillip - Uncle Fucka
Terrance & Phillip - Uncle Fucka
Terrance & Phillip - Uncle Fucka

Bandet har tydligen gått av och lagats av en tapper riddare (fortfarande liten och tjock). Man kan förstå varför - hela kalaset slutar med Uncle Fucka 4 gånger. Den är förvisso ganska kort, men ändå. De flesta låtarna står sig, även om New York City Boy kanske inte är min Pet Shop Boys-favorit. The Doors och R.E.M.? Det var ett tag sedan. Och jag hade nyligen börjat lyssna på sextiotalets soulskatt på allvar. Det gör jag fortfarande. 38 Soulklassiker 1960-69 snurrade flitigt. Den är än idag en ganska svårslagen nybörjarkurs i genrén.

Läs Gamla blandband, del 4.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida