måndag, december 29, 2008

Årets Julnöt


De senaste 30 åren har herr och fru Carlsson arrangerat en musiktävling som heter Julnöten. Jag har inte varit med varje år. Första året var jag t ex upptagen med att lära mig gå och prata. Men de senaste fyra åren har jag varit en av de tappra deltagarna. I år var vi ca 20 st popkultursavanter fördelade på sju lag som kämpade om det ärefyllda förstapriset - en kokosnöt. Frågorna sträcker sig från det relativt enkla till det relativt inte fullt så enkla. Det är kul att för en gångs skull ha nytta av allt läsande, tittande och lyssnade av allt som har med musik att göra. Något oväntat prickade jag t ex av, utan minsta tvekan, både Britney, Pink och Beyonce. Vet inte om jag ska vara stolt eller orolig.

Det bjuds väldigt god mat - minipiroger - och glatt sällskap. Vad mer kan man begära av en kall kväll i december?

Basen som Steve Harris hade på Iron Maidens konsert på Ullevi var vit. Men det frågebidraget blev underkänt av juryn. Till nästa år måste jag läsa på om dansband och lära mig byta ut alla s mot z. Zå får det bli.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida