tisdag, oktober 21, 2008

Vad vet du om Seinfeld?


Jag växte upp med Seinfeld. Ingen annan serie fick mig att skratta så mycket. Många avsnitt sitter lika svetsade i minnet som Beatles-refränger. När jag ser avsnitten nu, alla DVD-boxarna står förstås prydligt i hyllan, vet jag inte riktigt vad det var jag skrattade åt då. Vad förstod jag om relationer som femtonåring? Ungefär lika mycket som nu. Och förmodligen lika mycket som jag kommer förstå när jag är 45. Hade jag ens träffat en close talker? Men hoochy mama är än idag ett av mina favorituttryck och signaturmelodin är än idag en av de värsta jag hört. Jag tycker det är kul att säga samma sak tre gånger med allt skrikigare röst.

I samband med en intervju i SvD med Julia Louis-Dreyfus kan man göra test om de fyra karaktärerna Jerry, George, Kramer och Elaine. Jag lyckades få alla rätt. Det trodde jag inte om mig själv, men det ska erkännas att jag chansade på några frågor.

Det finns ingen direktlänk till testen, men om ni rullar ner lite i intervjun med Louis-Dreyfus hittar ni dem. Lycka till!

Dagens låt är Desperado av The Eagles.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida