måndag, oktober 27, 2008

Musikprogram med hög nördfaktor i P2

Jag tycker om att lyssna på radio, men jag kan inte säga att jag lyssnar särskilt ofta på P2. Om jag säger aldrig behöver jag varken under- eller överdriva. Men programmet Musikmagasinet: Muzik verkar vara något för mig. Så här beskrivs dagens program:
Bilen som konsertlokal. En programserie om musik och fenomen med Mikael Strömberg. Sänds även i P1 på lördag kl. 23.07.

Musik i bilen? Ja, och man ska gärna sjunga med så högt rösten orkar och lite till. Jag gör ibland - ofta - tom tappra men alltid misslyckade försök att hänga med i Iron Maiden-sångaren Bruce Dickinsons svåra röstinsats. Bilen är nästan den plats där musik låter bäst. Jag blir mer berörd av musik i bilen än när jag lyssnar hemma. Kör man själv kan man skruva upp hur mycket som helst utan att störa.

Om man inte vill vänta med reprisen till lördag kan man lyssna på webben. Programmet sändes första gången idag 12:30.

Läs mer om musik i bilen.

Dagens låt är Photosynthesis av Sean Lennon.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida