söndag, oktober 05, 2008

Elton John kanske kan sänka hastigheten?

Jag lyssnar mycket på hårdrock när jag kör bil och det slutar ofta med att jag trycker lite för hårt på gasen. Hårdrock är, som ni vet, en väldigt energisk musikstil. Därför har jag bestämt att fixa en bra Elton John-samling till bilen. Jag vet inte hur jag kom fram just till honom, men han har gjort många bra låtar och de flesta av dem är ballader eller halvtempo och jag ska se om det kan få mig att köra lugnare. Här är låtarna som till slut hamnade på samlingen:

Your Song, Tiny Dancer, Rocket Man, Daniel´s Song, Goodbye Yellow Brick Road, Candle In The Wind, Bennie And The Jets, Someone Saved My Life Tonight, Sorry Seems To Be The Hardest Word, I´m Still Standing, I Guess That´s Why They Call It The Blues, Sad Songs, Nikita, I Don´t Wanna Go On With You Like That och This Train Don´t Stop There Anymore.

Det finns några låtar här från åttiotalet som har tveksam produktion, men melodierna är genomgående fläckfria. Ni skulle nog känna igen samtliga ovanstående låtar om de spelades på radion, möjligtvis med undantag för den sista - från 2001 - som är mer personlig favorit än hit. Men vilken låtlista och vilken karriär. Om han nu bara hade låtit bli ankdräkten.

Dagens låt är This Train Don´t Stop There Anymore av Elton John.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida