onsdag, september 17, 2008

Studiebesök i Eldkvarn-land (Norrköping)

Dinky-Toys pojkarna har fått sina prinsessor/ Och det är fullt i bilen av gitarrer och väskor/ Jag tar 3:ans spårvagn genom ljuva livet igen
- 3:ans Spårvagn (1981)

Åren kommer tillbaka/ Jag minns S:t Persgatan/ Jag minns en liten pojke som satt i fönstret och gapa/ På motorcykelgängen utanför Rialto/ På väg till världens ände/ Det fanns ingen väg tillbaka
- Alice (1987)

Gatuskylten sprang vi på av en slump på väg tillbaka till parkeringen (sant). Rialto finns däremot inte kvar.

Jag tog tåget hem för jag ville se/ Jag gick till Broadway/ Vårt gamla café
- Kungarna från Broadway

På Broadway (som ligger på Bråddgatan - Broadway) satt bröderna Plura och Carla Jonsson tillsammans med basisten Tony Thorén på sextiotalet och planerade sin klättring mot stjärnorna. Idag serveras här Eldkvarnare: tekaka med stekt ägg på (tre stycken) och chokladmjölk med grädde. Tittar man noga på bilden kan man se undertecknad snaska i sig tekaka för glatta livet.

Dagens låt är Limbo av Eldkvarn.

Läs om Pluras nya bok som enligt deras hemsida släpps 22/9.

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida