fredag, juli 04, 2008

Bruce Springsteen tar över

Det är mycket Bruce Springsteen i svenska tidningar just nu, nästan för mycket. Missförstå mig rätt - jag gillar Springsteen. Jag gick tom så långt att jag skrev en magisteruppsats om honom. Men när bevakningen ligger på nivån Bruce Springsteen, känd som The Boss, kom till hotellet vid 14:03 och gick till sitt rum efter att ha vinkat åt fansen som tålmodigt väntade utanför för att få en skymt av sin hjälte är det lätt att tröttna. Kvantiteten blir viktigare än kvaliteten och Aftonbladets bilaga om hur hans klädstil har utvecklats under åren kan jag klara mig utan.
Expressen publicerar en längre text om Springsteen skriven av Mats Olsson. Den tyckte jag var bra, och inte bara för att den är skriven av Olsson. Utan för att den inte bara är tre rader och berättar att Bruce hade en grön skjorta och vinkade. Musik är viktigare än så.
Dagens låt är Brothers Under The Bridge av Bruce Springsteen.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida