torsdag, maj 29, 2008

Dr Who leker kurragömma på SVT

Tv-serien Dr Who är en av de största engelska kultserierna någonsin. Först gick den mellan 1963 och 1989. Sedan började en ny version sändas 2005. Den är en stor succé i hemlandet.
SVT har köpt i den, men det har nog de flesta av oss missat. Den visas nämligen på SVT24. Sändningstiden är förvisso bra, tisdagar 22:00, men SVT24? Någon har inte tänkt efter.
Med tanke på att programmet i England stadigt ligger bland de tio mest sedda borde SVT i alla fall kunna låtsas engagera sig. Dr Who är inte ett lika starkt varumärke i Sverige som i hemlandet, men jag har inte sett någon trailer eller läst någon artikel. Om någon har gjort det får ni gärna rätta mig. Tills dess fortsätter jag missa ett program som jag är nyfiken på. Jag tycker inte om att hoppa in mitt i säsonger. På tisdag sänds avsnitt 8 av 13, vilken säsong framgår inte.
Jag är medveten om att SVT inte är i behov av reklaminkomster, men någon form av marknadsföring har de väl?
Mvh Vän av ordning

Etiketter:

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det ser ut som första säsongen, vilket innebär att det är en reprisomgång. Den har gått på SVT2, tror jag det var. Även om marknadsföringen inte var imponerande när det sändes första gången, vill jag minnas att trailers åtminstone visades.

Med reservartion för att jag inte kollar på TV på TV och bara har inbillat mig.

Dessutom är det bäst att passa på medans du kan, tittarsiffrorna var visst inte tillräckligt bra första gången för att motivera SVT till vidare inköp.

10:33 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Tack för informationen. Det verkar enklast att leta på annat håll och se avsnitten i ordning.

2:36 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida