söndag, mars 30, 2008

Och helgen var trevlig?

Det har varit skönt med en lugn helg och jag tror jag lyckades lura förkylningen. Det har tittats på film, lästs böcker och fikats lite. Men tom när jag skulle fika var jag duktig och körde bil ner till stan istället för att cykla. En rask cykelrunda i duggregn är annars ett klassikt sätt att ge segern till förkylningen.
Kurosawa/McBain-samarbetet High & Low var klart sevärt, även om tredje akten höll på för länge. Jonathan Lethems Gun, With Occasional Music är underhållande och en trevlig bekantskap för alla med Raymond Chandler och Dashiell Hammett hemma i hyllan.
Idag har jag tränat, städat och spelat gitarr.
Jag upptäckte Neil Young samtidigt som jag började skriva egna låtar en gång i tiden, tror jag var 14-15, och därför har jag roat mig med att spela några av hans alster i helgen. Tycker nog att det låter bra. Dessutom föredrar jag min sångröst i lätt förkylt tillstånd. Tog mig igår igenom bl a Pocahontas, The Old Laughing Lady, Stringman, My My Hey Hey, Only Love Can Break Your Heart, Red Sun, Harvest Moon och Mr Soul.
Måste förresten vila handlederna lite, de är fortfarande lite ömma efter förra helgens aikidoläger. Får spela nylonsträngat.
Och ja, helgen var trevlig.
Dagens låt är Heartbeats av The Knife.

Etiketter: , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida