fredag, februari 29, 2008

Rätt band på fel plats

Jag såg Eldkvarn live för första gången i Växjö på Valborg förra året. Det är förmodligen en av de bästa konserterna jag sett. Ikväll var det dags igen när den glada femman kom till Alvesta (fråga inte). De spelade nästan hela senaste mästerliga skivan Svart Blogg och några väl valda favoriter från förr med Ta Min Hand och Kungsholmskopplet som gåshudsframkallande höjdpunkter. Dessutom låten Tennsoldater som för mig var en ny bekantskap. Annars var det de nya låtarna som var bäst. Blues För Bodil Malmsten kröp långsamt under huden och Inget Bra För Mig Själv rockade mer än vad herrar på väg mot sextio borde klara av, En Ledig Man svänger som en berusad rondell. Fulla För Kärlekens Skull var så bra att jag fick tårar i ögonen trots att jag varken är full eller kär.
Eldkvarn regerar häst just nu och ett av Pluras plektrum vilar på min fönsterbräda.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida