måndag, november 12, 2007

Kontoret och källaren

När amerikanska The Office började sändas på femman hade jag inte femman och kunde alltså inte se amerikanska The Office på femman. När säsong två av amerikanska The Office började sändas på femman hade jag femman och kunde alltså se amerikanska The Office på femman. Nu sänds det på kanal 9 istället men jag har kanal 9 också. Jag fastnade nästan direkt och detta trots att jag skrattade mig fördärvad åt det brittiska originalet. Jag skrattar inte lika mycket åt den amerikanska versionen, men jag tycker nog den är lika bra. Kanske.
Meniallafallochallafall. Den har fått fler säsonger, britterna hade bara 12 avsnitt och två specialavsnitt, och karaktärerna har därför fullt logiskt kommit längre.
På torsdag kl 22:00 verkar det som att säsong ett börjar sändas i repris på Kanal 9. Då kan jag tänka mig att titta, som flickan sa.
Och om en Nicklas eller någon sån kan fixa det avsnitt av The Wire som sändes förrförra veckan skulle det uppskattas (alltså det näst senaste SVT-sända). Missade! Nääääääj!
När jag var i Liverpool - det blir mycket sånt här närmaste tiden - gick jag till The Cavern och såg och hörde ett väldigt bra band (bra melodier, välgjorda arrangemang, korta låtar utan utfyllnad). En kvinna i publiken var betydligt äldre än alla andra där och jag frågade henne om hon var mamma till någon i bandet. Det var hon och jag frågade vad de hette. The Vangos. Efter spelningen kom hennes son ut i lokalen, hon visade sig vara sångarens mamma. Efter ett tag kom han fram till mig. Vi tog i hand, jag tackade för en väldigt bra spelning och han gav mig en demoskiva. Den har spelats flitigt den senaste veckan. Samma tre låtar som finns på skivan finns på myspace. Alltså:
Dagens låt är The Things We Already Know av The Vangos.

4 kommentarer:

Blogger Nicklas sa...

Vilket avsnittsnummer?

12:31 em  
Anonymous Anonym sa...

Så du har skakat hand med sångaren i The Vangos? Själv har jag runkat till Gwen Stefani. We could be friends.

12:48 em  
Anonymous Anonym sa...

Har du varit i Liverpool?

2:11 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Ja, det har jag. Har bara inte nämt det på sidan.

6:19 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida