torsdag, oktober 05, 2006

Två ATliens i en laxask

OutKast är förmodligen ett av de senaste tio årens mest inflytelserika band, oavsett vad man tycker om senaste albumet Wildwood. Där många andra hiphopare (90%) bara vill skryta om sina bilar, smycken, brudar och förmåga att röka brajja har OutKast alltid varit lite smartare och mer pålästa. De kan faktiskt vara den enda blandningen av Prince, Parliament, Marvin Gaye, John Coltrane, James Brown och Beatles man behöver. Deras musik har nu tagit dem så långt att de ha fått träffa självaste Mats Nileskär - han är som ni förstås vet den coolaste katten på SR efter Stefan Wermelin. På söndag 22:10 bjuder alltså P3 på OutKast-special. Det tänker jag inte missa. Shake it like a polaroid pic-tcha!

Dagens låt är Dead Meat av Sean Lennon.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

The Coup platsar också. Mycket politik och på senaste dessutom uppcakade av stora delar av Parliament. Kanske lite så mycket soulinfluencer. Inte så mycket soul däremot.

8:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

The Coup? Har jag missat något?

8:09 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra fråga. Jag gillade dem väldigt mycket, och då är jag närmast allergisk mot hiphop/neosoul. Du kan få lyssna om två veckor.

9:28 em  
Blogger Ola Claesson sa...

När jag hör hiphop är inte "Nicklas" det första jag tänker på. om du har fastnat för något så måste det vara bra. Jag lyssnar om två veckor.

4:51 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida